Camping Galeb Omis

2843 Views

Efter vores succesfulde camping oplevelse på camping Oliva i Rabac, besluttede vi os at tage på camping igen i denne weekend. Vores plan var at tage til camp Adriatic i Primošten, men da vejrudsigten for den nordlige del af Dalmatien ikke så for god ud, besluttede vi os for at køre den modsatte retning mod camping Baško Polje i Baška Voda ved Markarska rivieraen, her skulle der kun være en lille chance for regn om søndagen.

Camping Galeb strand og legeplads

Fredag eftermiddag kl. 14 var bilen pakket til toppen og vi var klar til at forlade Split. Efter 1 times kørsel ankom vi til camp Baško Polje, men da vi så camping pladsen blev vi virkelig skuffet, pladsen lå ca. 300 meter fra havet i et område overfyldt med grantræer og jorden var meget ujævn på grund af klipper/sten. Vi besluttede os derfor hurtigt for at tage til camping Galeb i Omis i stedet for, så efter 2 timers kørsel ankom vi til Omis (Hvilket er 25 km fra vores hjem by Split :-)).

Da vi ankom, gav Receptionisten  os et kort over pladsen og bad os om at gå omkring for at se hvor vi gerne ville ligge, da pladsen ikke var fyldt op, var der en del steder at vælge, vi besluttede os for at tage plads nr. 109 i den billige afdeling B, som var en fin skygge plads, tæt på toilet bygningen. Efter 30 min. havde vi slået vores telte op og weekenden kunne endelig begynde.

kort over Camping Galeb

Camping Galeb Omis – generelle informationer

Camping Galeb er beliggende ved indgangen til Omis når man kommer fra Split, highlightet ved camping pladsen er den store sand strand, som er perfekt for mindre børn.

Camping pladsen er inddelt i 4 zoner, på den venstre side af campingpladsen er der zone A (137 standpladser), zonen starter 20-30 meter fra vandkanten. Bagved zone A finder man zone B (127 standpladser) minimum størrelsen af pladserne er 70 m2 og de er alle udstyret med strøm.

Camping Galeb vores standplads

På den højre siden af campingpladsen er der 20 luksus mobilhomes med plads op til 6 pers. De er udstyret med køkken, badeværelse, aircondition og satellit tv. Bagved mobilhomene finder man zone C som er 180 umarkerede pladser, alle med adgang til strøm.

Faciliteter på campingpladsen:

Camping pladsen har 2 store sanitære bygninger og en bygning med familie badeværelser til udlejning. Toilet bygninger var i god stand og pæne rene og som et ekstra plus var der altid toiletpapir og sæbe tilgængelig.

For sports interesserede tilbyder campingpladsen 2 tennis baner, 1 basketbold bane, 1 sand fodboldbane og 1 volleybold bane. Til børnene er der en fin udstyret legeplads ved stranden.

Restauranten ved stranden tilbyder morgenmad, halv og hel pension, og selvfølgelig alle former for drikkevare. Priserne er konkurrence dygtige med alternativerne i byen.

Hvad vi kunne lide:

Sandstranden var fantastisk til pigerne, om Lørdagen brugte pigerne hele dagen på at fiske/fange krabber og muslingeskaller, senere prøvede de at sælge dem fra en hjemmelavet stand bagved restauranten.

Campingpladsen var ren og standpladserne var i god stand.

For børn og voksne er der separate underholdnings programmer 6 dage om ugen, som blandt andet inkludere, vand aerobic, svømmetræning og mini disko.

Omis Camping Galeb Panorama

Hvad vi ikke kunne lide:

Ved receptionen er der et internet hjørne med 3 computere samt et hotspot som er tilgængeligt i reception området, prisen på 15 kuna for 15 min. eller 40 kuna for 1 time er alt for høj, for det beløb burde hotspottet være tilgængelig overalt på campingpladsen. Mindre end 500 meter fra campingpladsen er der op til flere internet cafeer som er langt billigere.

Kontakt Camping Galeb:

Du kan kontakte Camping Galeb på følgende e-mail adr. camping@galeb.hr eller på følgende tlf. +385 (0) 21 864 430,  +385 (0) 21 864 430

Hvad vi også oplevede:

Vi tog selvfølgelig ind til den gamle bydel i Omis om aften, som er fyldt med mange dejlige små restauranter, den skal vi nok beskrive i detaljer på et senere tidspunkt. Natten imellem lørdag og søndag fik vi besøg af Bora vinden, som er en meget stærk vind fra nord, så i nattens løb måtte jeg flere gange ud og tjekke teltenes tilstand, heldigvis blæste de ikke væk. Om morgen blev det desværre endnu værre, da det begyndte at regne meget kraftig, vi nåede at pakke det ene telt ned i rimelig tørvejr, men det det største telt blev desværre gennemblødt, men det er vel hvad man kalder camping!

• Google+
  • Linkedin

10 Comments

1. Hej med jer,

Vi har været netop der 3 uger tidligere. Lidt ærgligt vi kunne mødes og snakke sammen.

😉

Hilsen Admir&Sanne
    (bosnisk/dansk familie fra Kbh)

2. Hej Admir, det var jo lidt senere paa året hvor vi var der, men der var faktisk stadig danskere på pladsen.

PS: syntes i ikke det er en dejlig plads?

3. Hej Morten,

Tak for din svar.

Jo det var rigtigt dejligt især byen Omis og de gode bus forbidenlser til Split. Men ellers vandet på strander var anelser koldt i forhold til andre steder (nok pga. flåden).

Ellers, vi skal af sted igen til Kroatien nok i juli (måske vi kommer forbi og hilser på jer) . Der bliver nok kampingplads enten Zaton eller Vodice – har I været der?

Mvh.Admir

4. Ja det er floden Cetina som gør at vandet godt kan være lidt køligt ved Omis.

Jeg har været på Zaton en del gange, men kun på “besøg”, vi har overvejet at tage en tur der op her i sommer. I skal være velkommen til at kigge forbi hvis i er hernede til sommer.

5. Hej Morten

Ih tak for denne side, den er jo helt uundværlig, når man skal på ferie i Kroatien 🙂
    Vil høre om du sige mig, om der er swimingpool på Camping Galeb? Vi har set os fuldstændig lun på den campingplads og by.
    Vi har tre drenge på 7 år, 3 år og 3 år, så vi glæder os meget.
    Det er 5 år siden vi sidst var i Kroatien – ved Pula.

Vores plan er at leje en autocamper og så bare afsted – er det billigst at bestille direkte via Galeb camping (11 dage), eller over f.eks. sunnycamp.dk ??

Tak igen for denne side – helt utrolig dejlig – den vil vi komme til at bruge meget 🙂

Venligst Gitte Olsen, Odense.

6. Hej Gitte,

Mange tak for de rosende ord, det varmer altid at høre at det man laver kan bruges af andre.

Men nu til dine spørgsmål, der er ingen svømmepøl på Camping Galeb, men sandstranden er rigtig fin for børn, spande og andet grave udstyr kan i købe i supermarked lige uden for pladsen, hvis i ikke gider slæbe det med 🙂

Jeg ved det svære ikke hvor det bedst kan betale sig at booke, umiddelbart vil jeg tro prisen er den samme, da pladserne normal er forpligtet til at have samme pris som den online portalerne tager, men tag dog og send en mail til Galeb og få et tilbud, så kan du jo se om de måske vil give lidt rabat 🙂

Kan i have en god tur,

Venlige hilsener fra Split

7. Hej
    Har en forespørgsel. Vi skal have vores hund med til Kroatien hvordan er synet på at have hunde på campingpladserne som i forskellige har været på kh Anita

8. Hej Anita, så vidt jeg husker det var der folk med hunde på alle de campingpladser som vi har været, så længe at de er i snor tror jeg ikke er der noget problem, men tjek hjemmesiden på campingpladsen i vil på for at være 100% sikker.

Mvh, Morten

9. Hej. Vi er netop kommet hjem efter 12 dejlige dage på Camp Galeb. I år er der ved siden af bold banen, åbnet et Dino-land! Med en dinosaurer park og med forlystelser for børn og unge, super godt men en relativt dyr fornøjelse, 85 kuna for entré + betaling for nogle af forlystelserne. Men ok, ungerne syntes at det var fantastisk 🙂 Mvh Jens

10. Hej Jens, det lyder da dejligt 🙂 jeg kender godt dino parken, den åbnede sidste år, jeg har bare ikke haft tid til at opdatere min omis historie med de nye info.