img

En anden måde at opleve Kroatien på

/
613 Views

zagreb-trg-bana-jelacicaVores hoved forretning hernede, er at sælge calling cards (internationale telefon kort), hvilket gang på gang overrasker de lokale, da de fleste åbenbart ikke ved at et sådan produkt findes i Kroatien, men vi har faktisk solgt kort i næsten 5 år, så vi kan i hvert fald bekræfte at telefonkortene findes hernede.

Igennem årene har vi prøvet forskellige typer af marketings, så som printede medier, radio reklamer o.s.v, den eneste effekt vi kunne måle ud fra denne type marketing, var pengene som “forsvandt” fra bank kontoen, så vi besluttede os at prøve nogle lidt utraditionelle marketings metoder (eller i det mindste her i Kroatien var det utraditionel da vi startede med det).

En af tingene som virkede rigtig godt, var at besøge samtlige distributører i landet og undervise dem i at bruge kortene og samtidig dele 10 kuna gratis calling card ud til kunderne.

Hvert år tager vi på mindst 2 ture rundt i hele landet, i sidste uge startede vi så på sommer turneen i Zagreb området med 6 personer. På året først tur er vores er hoved formål at undervise vores forhandlere om roaming, igennem de sidste par år er EU begyndt at regulere priserne for roaming, når man bruger sin mobil indenfor EU. De fleste turister tror desværre at de lave priser også gælder i Kroatien, hvilket ikke tilfældet, så ved at uddanne distributørerne / forhandlerne, forsøger vi at bringe budskabet om ikke at bruge mobile, hvis man vil undgå en ubehagelig regning når man kommer hjem, videre til de potentielle kunder.

det-er-sa-en-af-vores-kunder

Både mine kollegaer og jeg synes det er ret sjovt at være på tur, ikke kun fordi vi kommer til at snakke med vores kunder og forhandlere, men også fordi vi kommer til at se hvert et hjørne af Kroatien. Vi har kunder i næsten alle byer med mere end 500 indbyggere, hvilket medføre at vi ikke kun køre motorvejen, men hovedsageligt på de mange små landeveje, for at give dig et par eksempler, kan jeg lige nævne et par navne på nogle af de byer vi besøgte i sidste uge, Petrinja, Kutina, Mustafina Klada og Vrtlinski, prøv at google dem, du vil helt sikkert ikke finde meget informationer om dem.

sa-er-vi-kommet-pa-landet-jeg-tro-byen-hed-mustafina-klada

Som en del af turen i sidste uge, skulle vi også besøge Zagreb, er besøg i Zagreb er som regel den hårdeste del, da vi har omkring 60-70 salgs steder som skal besøges indenfor 2 dage. Vores promotion team, som skulle dele flyers og prøve kort ud i centrum havde heldet med sig, da det viste sig at der var historisk marked i centrum, så der var masser af mennesker som gerne ville have et gratis calling card. (som du kan se var der også tid til at tage et par billeder)

zagreb-promotion-tour

I denne uge har vi et promotion team i Slovienen området, og i næste uge skal de til den nordlige del af Dalmatien kysten og Istrien.

zagreb-katedrale

Her til sidst en lille reklame (som du selvfølgelig ikke behøver at læse) – Vores calling card DENCALL, kan købes følgende steder: Hrvatska Posta (posthusene), Slobodna Dalmacija kiosk kæde, Duhan Rijeka kiosk kæde, Glas Istrien kiosk kæde og til sidst men ikke mindst ALLE Zagrebacka banka´s bank automater.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

It is main inner container footer text